Sidebar Ads

Gurbette bir eskiharmanlı 3.

8 Yaşında çocuktum o yaşta gördüğüm rüya ile söze başlamak istiyorum,
ak sakalı orta boylu bir yaşlı adam rüyamda Başımı okşadı ve ömrün uzun olsun dedi.
ben Hz. İbrahim dedi ve başkada bir kelime kullanmadı bunu aileme anlattım Babam
hayır için meyve dağıttı kasa ile  Allah afu mağfiret eylesin rüyamı değerli bulmuştu
onun etkisi ile camiye kuran okumaya başladım başıma fes elime elifba alıp derse giderdim hoca
meşhur bilinen bir alimdi, ve bana Arapça yazmayı da öğrettilerdi aslında her isteyene yazmayı öğretirdi
Allah ona da rahmet eylesin yöresel tabirle mele muhamedı keleş derlerdi imam etmek istediler
maaşi haram  deyip red eden bir alimdi bu onun düşüncesiydi ben savunmuyor ve konuyu tartışmıyorum
hızlı geçiveriyorum kamyonlar aldık 12 yaşında mal sahibi olarak şoförle bazen sefere giderdim
köylümüzdü dönüş yolunda eşkıyalar bizi silah la tehdit ettiler gece saat 01 sıralarında kazancımızı 
saatlerimize kadar gasp ettiler.
şoför korkup karanlıktan yararlanarak kaçtı tek başıma kaldım adamlar çocuk olduğum için git
 kamyonunda bekle dediler ve ve karanlığa doğru yürüdüler ilerde bir jeep işiğı yandı ve gözden kayboldular
saatlerce o kamyonda polis jandarma gelene kadar bekledim bu zor bir durumdu Allah korudu .
surucu de vefat etmiş Allah onuda rahmeti ile af eylesin,
40 yaşımda Hz Muhammed Rüyama geldi gözlerimin içine sevgi dolu baktı ama gözleri renkliydi bununda bir
 sebebi var diye düşünüp hayra yordum hep olumlu düşündüm rabim 9 evlat verdi hamd olsun 13 de kardeşim de
hayattalar halen buna da  şükür ediyorum.12 eylül olmadan her evde silah vardı bizimde 2 tane 16 lı İtalyan berata
silahımız vardı arada siler yağlardım söküp temizleyip boşken kurar sonra şajuru takar ablalarımı korkutur

tetik düşürürdüm,
gençlik işte ablam da özenip bana doğru doğrultmuş ama dolu boş anlamadan beni taklid edecek
kardeşlik işte önce göğsüme doğrulmuş yüreği el vermemiş göğsume sıkmaya namluyu eğmiş son anda
kurşun sesi gelince Annem bağırması halen aklımda zakir kimi öldürdÜ diye 9 mm mermi ayak başparmağım
ın tırnağına ortadan girip delmiş ablam şok gecırmiş hala o olayı hatırlamıyor ve ben yapmadım dıyor.
neyse annem anladı yaralandığımı attılar arabaya hastahane gıdılecek ama gıdılse silahlarda gıdecek tabı
el koyulacak ve o gün bölgemiz de polis çatışma yaşamış yaralı polis var kaçanlar da yaralanmış.
hemen eve geri döndük eve babama da ben kendimi vurdum demek zorunda kaldım ablama kızılmasın diye doktorlara
dıyemedık tanıdık bir sünnetçi tedavı etti önce tırnağımı çekti sonra harbi ile pamuk gazlı bezle sılah namlusu
 temizler gibi temizledi ve bunuda bu şekilde atlatmış olduk mevlaya şükür.
ağrı ya gelen birine kefil olmak zorunda kaldık adamlar kiralık araç tutmaya gelmişler temin ettik paraları gecıkmış
araçlar iptal olacak yanımdalar şoförler bu işi sen çözersın zakir abi diyorlar yaşlı başlı adamlar
3 kişi alıcı bir kişi satıcı bir kişide almalarına aracı olan teklıflerı şu 2. kişi aldığımız hayvanlarla gidecek
biride burada sizinle kalsın urfa ya varınca erkenden havale ile yoluyalım araçlar hayvan yüklü ve sıkıntı cıkmış ,satan adamda
zakir kaya olur derse kabul ederim yoksa hayvanları indiririm diyor ben dedım ki alırken satarken yoktum bu insanlarda tanımam
işte biride yanında kalıyor yolar adam dan alırsın misafır et adamı yarına kadar yabancı adam
yok dedi..
 sen mısafir et sabah parayı versinler sana bana da sen ver para gelmese de adamı biz alırız anlaşma bu
neyse uzatmıyım benım mısafırım oldu hayvanlar urfaya vardı sağ selim ama para yok aradı arkadaşını
para gönder borcumuzu verelim oda dedıkı ben yolamam bana olan borcunu n yerıne aldım sen ödeyi ver
adamda şaşırdı bende telaşlandı adam ve pervasızlaştı bende kendı kontrolumu kaybettım kızdım tamam dedı oğlumu arıyım
yollasın dedimki kardeşim bu borcu kabul ettığıne dair senet ver hemen imzalayıp verdi ve oğluna benim halk bankasındaki
 hesap numaramı ve adımı verdi satan adamı çağırdım durum bu dedim çıkıp birlikte gittiler 2. gün telefon açtılar
biz gelemiyoruz köydeyiz hesabında git para  al diye iyi dedim bankaya geldim havaleyi sordum oğlu savcılığa baş vurmuş babamı
kacırdılar fıdye istıyorlar şu an bakadalar dıye beni emnıyete aldılar.adam nerede dedım olayın aslı bu köydeler.gıdıp aldılar
satan diyor ifadesın de zakır olmasa malımı vermezdım alan da ıfadesınde zakir zorla alıkoydu senet imzalatı neyse mübaşır
hakim huzuruna çağırırken zakir kaya ve adamları diye bağırıyor güler misin ağlar mısın ,akrabam yeni mezun avukat tutmuşlar
soruyorum ne deyim cevabı şu neyse onu de bir daha gülermisin ağlarmısın çıkışta çok ıyı ıfade vedın diyor.bizi Ağrı
ceza evine tıktılar 3 yıl 4 ay hürriyeti tahdit gasp madesine bağladılar29 gün yattım tahlıye oldum temize yoluyarak
 salı verdıler ve ben hapıs yatarken gözümün nuru babam trafık kazasından hakkın rahmetıne kavuşmuş
cenazesıne kanuni hakkım olduğu halde muracat edememiş avukatım yada etmışte hakkımı koruyamamış babamın cenaze törenıne
 katılamadım bu 29 gün içinde bahçemdeki ağaç devrilmiş kırılıp yere düşmüş ve para almadan oturtuğum kıracım kaçak elektırık
kulanmış ve tesbıt edılmış elektırık kacağı dıye işlem yapılmış eşim çocuklarım cenaze yas babamın çıftlığı nde olmalarını
fırsat bilıp evini yüklemiş ver elini denizli neyse tahliye günü çıktığım da belki 50 araç konvoy halinde beni bekliyor dedimki
ne sevenim varmış bir davul zurna eksik yanıma aile büyükleri babamın çiftliğine gidıyoruz normalde evime gelmemiz lazım
bahcede duruyoruz.su bıle içmeden el fatıha dedıler ve iclerınden bırı babanı amcamızı büyüğümüzü kayıp ettık başın sağ olsun 
artık büyüğümüz sensin dedi dünyada yaşadığım en acı olay buydu elimi başımın arasına aldım bı sure öyle kaldım rabim rahmet
etsin benim yaşamımın ıdolu oydu .
ve aylar sonra mahkeme daveti geldi gittim savcı elektırık hırsızlığı yapmışsın dıyınce kızdım ve bozdum ben yapmam boyle bir şey
dedim ,zaten yapamasın çünkü o tarihte ceza evindeydin ama tapuda senin adına kayıtlı mülk ve o yüzden sen yargılıyoruz ama böyle
 böyle kıracı oturuyor parada almıyordum garibandı dediysemde elek tırık kaçağı hırsızı olduk bir daha gitmedım cezada veremedıler
 ama sİcılıme de geçtıler kanunı hakım varmış bu suçu saldırılıyormuş kanunsuzmuş savcının hakimin tepkime verdıklerı cezaymış
 Allah biliyor dedim ıtır azda etmedim vicdanları varsa utansınlar diye. ama nerede o vicdan sahibi
neyse gel zaman git zaman izmire yerleştim burada basınla ilgili haber ajansı kurdum net üzerınde
gazete ,dergıi tv kurdum trt de dış yapımcı oldum .radyo programı yapmaya başladım ilk konumumdan sonra ağrılı ödül verdiğim ve
benle özel meselesi olduğunu düşünen birileri trt ye ihbar telefonları dilekçeleri ve tlf mesajları ile ihbar ettiler
ve ıhbarcılıklarını kendileri kabul ettıler böylece ekmeğim ve saygınlığımı hedef aldılar görevım askıya alındı bır dılekçe
 verip olayı temize çıkarabilecek durumum o günde bu günde mümkün ancak dostu düşmanı tanımam için Allah bir fırsat verdi
ve tenezül etmedim benı gerçekten tanımayan insanlar bir ıhbarcıyı yada 4  ıhbarcıyı dikkate alırlarsa bence sıkıntı yok
 diye düşündüm ve uğraşmadım sabrınız için teşekkür ederim bizler kendi eksik yada hatalarımızı yazmasak öz eleştırı yapmasak
 bır gazeteci olarak kimseyide eleştıremeyız bu yüzden özelimle sizleri sıktım ise af edin...
                   SONUÇ
DEĞERLİ DOSTLARIM SEVENLERİM SEVMEYENLERİM HATTA IHBAR EDENLERİM...
Bir rüya gördüm farklıydı çok farklıydı herkese hakkımı helal ediyorum kimseye kin gütmüyorum
ve nefret etmiyorum hayatımı çok dolu dolu yaşadım çok haksızlıklara uğradım zulümler gördüm varlık yokluk yaşadım çok sevdim
 çok sevildim kimseye ıhanet etmedım kımsenın malına mülküne göz dikmedim hatalarımda çok oldu iyiliklerim daha çok oldu
kazandığım güvendiğim dost sayısı yok denecek kadar az bu gerçek ama saygı duyduğum ve değerli bulduğum insanda çok fazla
netice olarak gördüğüm rüya üzerine çok danıştım ve düşündüm kendim Allaha sığınmayı ve ınsanları af etmeyi içimdeki öfkeden
ayrışmayı sevgiyi pekiştirmeyi uygun gördüm ve Rabbım e sığındım hiç bir tarı kat

cemaat parti li değilim sadece mevlam ın rızası için
değişmek istedim buna ilk başta adımı kimlik üzerinde olmasa da değiştiriyorum ve beni sevenler bundan sonra bana Gani ismiyle
 seslensin istiyorum ...
Saygılarımla GANİ KAYA İZMİR

Yorum Gönder

0 Yorumlar