Sidebar Ads

Zakir Kaya Nurettin Kahraman İle Çok özel röportajı

Ağrının bağrından çıkmış koca yürekli bir Baba dostumla yaptığım çok özel sohbette
 o günkü zor şartlarda yaşadığı zorlukları tam anlatamadı..
 çünkü Ağrıya özlemi var sevdası var ama çok kırgın olduğunu anladım ne yazık o şartlarda yaptığı batı kentte bir ilki başarmıştı Hacı Nurettin ama hala alacaklarını alamadığını ve helal attığını söylerken yaşadığı sıkıntılarda gizledi  Ağrıya yaptıklarının siyasetçilerden fazla olduğunu derken gurur da yüz İfadesıne yansıyordu şimdi bu çok özel anları bitlikte yaşayalım saygılarımla Zakir Kaya KHA...

?.Kendinizi tanitmanizi rica edecegiz 
       
             Nurettin Kahraman: Memnuniyetle.
    
                   ?.Ağri yi modern kent goruntusune kavusturan en basarili insansiniz başlattiginiz projeniz ile modern bir Ağri olma yolunda ornek oldunuz  ,
 Bu konuda biraz Görus belirtmenizi rica edecegiz   Basinimiz hakinda beklenti onerileriniz                  
                     
   Nurettin Kahraman: Ben 1951 doğumlu Ağrı Eleşkirt doğumluyum. İnşaat mühendisiyim. 1977 yılında siyasete girdim.
1983 yılında Ağrıda Belediye Başkan adayı oldum.nasip olmadı.
 Kendimi Ağrili insanına adamistim.
Ağrıda temelli bir hizmet aşkım vardı. Onların bir çok yaşam eksiklikleri vardı.
En önemlisi sosyal imkanli mesken eksikliğini daha da çok hissettim.Ve 1991 yilnda
 Ağrı Batı kent Yapi Kooperatifini kurdum.400 dairelik proje hazırlığı yaptim   Abide Mahallesi, Batıkent Sitesi, 04100 Ağrı Merkez/Ağrı haritası             
           
                Proje hazırlığı  safhasında hiç ilgi göremedi. Ama yılmadım.
Topluma insanca yaşayacağımız bir evde oturmanın faydalarını ve toplumsal yasamin faydalarını anlatmaya başladım.
Derken, üye kayıtlarına başladık. Ve Rabbim de yardım etti 1992 de 400 dairenin temelini attık.
 Ağrının en dar 4 mevsiminde bitirip 1995 yılında  kuralları çekip evlerini  teslim ettik.o zaman ki şartlarla
  Rusya'daki demir çimento ve kereste  getirdik.Vatandaşin evlerini ucuza mal ettik.                      
 Ancak inşaat seyrinde benim inşaatı bitirmemem için bazı nahoş kişilerin  dedikodularıyla karşılaştım.
 İltifat etmedim dedikodulara. Çünkü insamiz böyle büyük bir projenin biteceğine inanmiyorlardi.
Halkimiz büyük projelere hala yabancıdır.Ama yapildikca cesaretler ortaya çıkıyor.  
                  Ben bu projeyi çok zor şartlarla bitirdim.yeterki insanım sağlıklı bir evde yaşasın  ve toplumsal yasami öğrensin istiyordum                       Nurettin Khrmn: Tüm zorluklara rağmen insanımızı  sıcak kaloriferli ve küvetli evlere yerleştirdik. Biz bu temeli atmadan evel Ağrı da bir tek kaloriferli sivil ev vardı. Karaca'nın evleri.onun dışında sivil kaloriferli ev yoktu.insanimiz ekseriyetle zengin olmasına  rağmen cesaret edip daha da insanca yaşam  standardına  giremiyordu..Ama biz onlara bu cesareti verdik ve inşaatının bittikten sonra
 hızla yapılaşma  başladı. Derken dolmusculuk, ve derken kat karşılığı arsa alım satımı, derken emlakcilik, ve derken şehircilik anlayışı
 ortaya çıktı.       Bununla beraber Ağrı merkezde ve ilçelerde de yapılaşma başladı. Bununla beraber şehir ticareti canlanmaya başladı
. Her eve ne lazımsa tüm ihtiyaç ve tüketim malzemeleri, mağazaları açılmaya ve çoğalmaya  ve rekabet pazarı oluşmaya başladı.  
                Ben Ağrı ve ilçelerine geçmiş ve gelecek tüm siyasetçilerden daha çok  insanlık adına hizmet ettiğime inaniyorum.
Hatta Ağrı Şeker Fabrikası karşındaki tüm araziye 1500 konut projesi dahi hazırladım.
Ama sağolsun lar hemşehrilerim beni çok üzdüler. Ve benim gibi ufku geniş bir müteşebbis  kardeşlerini  tiksindirdiler
.Ben teşekkür beklemiyordum. Sadece beni incitecek lafları arkamda konuşmaları yapmiyacaklardi.
 Benim hemşehrilerime  sitemim yok.Buyuk meyve ağaçlarının taşlanmasini normal gördüm.
Ve dedikodularindan tiksindim Memleketimi,enerjim ve maddiyatim bittikten sonra  terketmek zorunda kaldım.
Benim bu projem benim maddiyatimi da bitirdi.cunku hala borçlu olan alacakların var.ve tapularini da hala almamışlar.
 Ama benim hakkımda her kim  ne söylediyse  ve hakkımı yediyse hepsini helal ediyorum.                    
: Değerli Zakir kardeşim bana içimi döktürme  bu fırsatı verdiğin için teşekkürlerimi bir borç bilirim. sevgi ve saygılarımla değerli can dostum   
                 
  ?.saygı bizden çok özel bir röportaj  oldu    hacı abim       Allah eksıklığını vermesin                    
Nurettin Kahraman :
Başka soracağiniz soruların varsa buyurun bekliyorum..yazdıklarımda sucilisan ettiysem özür dilerim af ola.  
                                        
                  ?.Estafullah Çekımde boynumun borcu İnşallah onu da Rabim nasıp eder.

      Nurettin Kahraman:
İnşallah. Canım kardeşim. Senin yerin her zaman başım üste var.  
                  İstersenız   devamı olur tabı  .......birinci bölümün sonu...

Yorum Gönder

0 Yorumlar