Sidebar Ads

Kürtçe Eğitim veren üç Okul Eğitime Başladı

Kürtçe okula açılış töreni öncesi polis girmek istedi

Kürtçe okula açılış töreni öncesi polis girmek istedi

Kürtçe anadilde eğitim vermek üzere bugün eğitime başlayacak üç okuldan biri olan Diyarbakır Bağlar’da bulunan Ferzad Kemanger İlkokulu’na, açılış töreni öncesi polis girmek istedi.
Dicle Haber Ajansı’nın (DİHA) haberine göre, Kürtçe anadilde eğitim vermek üzere bugün eğitime başlayacak üç okuldan biri olan Diyarbakır Bağlar Ferzad Kemanger İlkokuluna, açılış töreni öncesi polis girmek istedi. Öğrenci velileri ve halkın karşı çıkması üzerine polislerin giremediği okula inceleme yapmak üzere sadece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevlilerine izin verildi.
Saat 09.30 sıralarında çok sayıda zırhlı araç ve TOMA ile okulun önüne gelen polisler, inceleme yapmak amacıyla okula girmek istediklerini belirtti. Velilerin ve halkın karşı çıkması üzerine gerginlik çıktı.
Yaşanan kısa süreli gerginliğin ardından polisler okul bahçesinden çıktı. Daha sonra Bağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görevli iki memur sınıflarda inceleme yapmak amacıyla içeri girdi.  Okul içerisindeki incelemeler sürerken, polisin okul çevresinde, öğrenci velileri ile birlikte KURDİ-DER, Eğitim Sen yöneticilerinin de okul bahçesindeki bekleyişi sürüyor.

Yorum Gönder

0 Yorumlar