Sidebar Ads

Sona Abbasaligızı müthiş romanı sizler için Türk diline Çevirisi 1. Bölüm KHA OKURLARINA ÖZEL.

 Azerbaycan Edebiyatının güçlü kalemi Sona ABBASALIGIZI Müthiş Romanı Türkçe Dilinde ilk kez KHA Okurlarına özel 

Sona ABBASALİGIZI KADER YOLU  Romanı Türkçe
 1. bölüm...




KADER YOLU

(ROMAN)

Mavi ekranda huzurevi ile ilgili bir programı her izlediğinde kalbi çarpıyor ve elleri titriyordu. Büyükanne Gümüru'nün korkunç duyguları vardı. Bazen kendini bu terk edilmişler arasında bulur, yalnızlığın acı suyunu tadar ve köydeki yoldaşları arasında ne kadar yalnız olduğunu bilirdi.

başarılı olamamasına rağmen denemekte hiç vakit kaybetmedi. Ona birkaç yıl içinde benzer bir kaderin başına geleceği anlaşılıyordu. Daha korkunç ne olabilir?

Gumru'nun büyükannesinin kaderi miydi? Kaderin yoluna girmesine izin vermek istemedi.

Hayır! Hayır! Gümrü'nün büyükannesi atılmayı hak etmedi. Sonuçta, bu hayatta nasıl biriydi?

Hayatını erken değiştiren eşi Adalat'ın yokluğu artık onun için o kadar önemliydi ki,

Büyükanne Gümru tıtrıyordu ve içinde ateşli bir ateş yanıyordu.

Evinin yalnızlığını ortadan kaldırmak için ne kadar uğraşsa da kaderin yükünden kurtulamadı. Kocasının bir hatırası kaldı: oğlu Etibari, bir ev, bir avlu ve bir baca ...

Gümrü'nün anneannesi pek çok acı ve mahrumiyete maruz kaldı. Onun kocası

Ölümünden sonra çalışmaya başladı ve hem anne hem de baba oldu. Oğluna zorluk çekmeden öğretti ve ona tıp gibi onurlu bir mesleği okuttu.

öyleydi. Daha sonra başı beladaydı ama kırılmadı, gururunu kaybetmedi.

Kör olmasına rağmen öğrencilik yıllarında oğlunun parasını kesmedi.öyle idi. Daha sonra sevdiği güzel bir kızla evlendi ve onunla şehirde çalıştı.


onu büyütmüştü. Ozaman Gümrü büyükanne ne kadar şanslı! Yıllar o kadar çabuk geçti ki… Gümrü de yaşlandı. Ağırlaştı. Birkaç yıl sonra bacaklarını zayıflattı ve eline bir sopa aldı. O zaten bir büyükanneydi, ama


Tam arazi torunlarına bırakıldı.


En küçüğünden en büyüğüne herkesin favorisiydi, köyün beyaz adamıydı.


Gümüş Büyükanne son konuşmacılardan biri olarak kabul edildi. Herkes ona bakmak ve zor zamanlarda ona hizmet etmek istedi.


İnsanlar zor zamanlar geçiriyordu. Çünkü gümüş bir büyükannenin hayatı zordu kimsenin ilgisini kabul etmezdi. Bahçe bacasına dikmenin yanında aldığınız maaş

bir şekilde sebze ve meyveye dönüştü. Bunun için minnettardı. Farklı değilse Ondan daha uzun yaşadılar mı? Onun günlerindeydiler. Tek bir fark var:

o yalnızdı. Tanrı kimseyi yalnız bırakmasın! ..

Yalnızlık içinde eriyen bir hayat


1992 zor bir gündü. Hayat gün geçtikçe kötüye gidiyordu.


Tek şey ekmek eksikliğiydi. İnsanlar gece yarısı siyah ekmek almak için saatlerce fırınların önünde sıraya girdi. İnsanların gözlerindeki hüzün, hayatlarının acısı

dalgalar bildirildi. Herkes aynı acı içindeydi. Ermeni işgalcilerin toprakları

arsayı birer birer aldılar. Ülkedeki trajedi o kadar kötüydü ki insanlar akşamları evlerine çekiliyorlardı. Her gün onlarca genç cepheden getirilerek tabutlarla gömüldü. Halkın küçük oğullarını ölüme gönderenler, toprağı korumak için değil, mevzilerini almak içindi.


. Ülke zor günlerden geçiyordu. İnsanlar korku ve endişe içinde yaşarlar.


 Köylülere ekmek yerine yemle karıştırılmış siyah "jimikh" verildi.


diz çöktüler. Fakir millet, diğer kumarbazlar yüzünden acı çekiyordu. Onların

ama burnu hiç kanamadı. Ulus kaybediyordu ...


Büyükanne Gumu, bu kadar zor günlerde kimseye yük olmak istemiyordu. Biliyordu oğlum


Güven çok iyi bir yerde işe yarar. Görenler harika bir klinik olduğunu söylüyor


ruh. Vari, eyaletin tepesinden geliyor. Karısı da onunla çalışıyor. Ve bir tane daha


Evinde bir uşağı olduğu söylenir. Büyükbaba diyenlerin boyunlarına!


ne kadar az varoluş. İsterse kiracıyı tutabilirdi. Şimdi yapı farklı, 


Ama insanları yakan şey Etibar'ın bir oğlu olması.Sanki böyle bir yaratık Etibar'ı hiç doğurmamış, annesi Gümüşü'ye olan borcunu vermemiş gibiydi. "El sıkışmak Ali'ye kalmış" dediler. Ama yerel bir annenin eli


Değilse, kimi yakalayacaksın? Zavallı Gümüş onları herkesten bir sır olarak saklasa da acısını ve acısını halkın gözünden saklayamadı. Herkes ona Etibar'ı sorduğunda, Gümrü'nün büyükannesi kendini kırmadan cevap verdi: - Parayı dün aldım. Bekar, nasıl para kazanırım. Torunlarım var

harcamak. Zaten yaşamak zor. Çocuğumun bir şekilde paraya ihtiyacı var,


şehrin konumudur.


Köylüler her zaman Gümüş Büyükanne'nin anısını sorarlardı. Oğullar kalbini sallamadı. Her şey gün gibi açıktı: Güven güvenilmezdi.


Gümüş gururlu, açık yürekli bir büyükannedir. Oğlunun yüzü


ihanete inanmadı. Gece sabaha kadar kızartıldı. Et


Barın önünde yüzlerini hiç görmedikleri torunlarının hayali resimleri


Gözlerinde yaşlarla ve kafasında bir yastığın üzerinde canlandı. İnsan kalbi ne kadar ilahi konuştu! ..


“Oğlum, gözlerimin ışığı, kollarımın gücü, oğlum! Nerelisin Seni çok özledim En azından seni ölmeden önce görmüş olsaydım, sana sarılıp öpebilseydim, ölmezdim ve öldüğümde kolayca ölürdüm.

az. Gözlerim yaşlarla dolu bebeğim. Neden benden uzak durdun? Evet


Ben kimim ama sen olabilirsin


Hangi yardım eksik? Hayır bebeğim seni suçlamıyorum Bir-


Ayın kurbanı olmak için makale yazmak ne anlama geliyor? Kendinizi tekrar güvence altına alın. Bir şekilde etrafta dolaşacağım. Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh!


Yakamıyorum ... Bu yıl yakacak odun bulamadım evlat. Bir avlu gibi


Çöp yakıyorum. Çöp kırmızı mı yoksa tatlı mı? İyi akşamlar, ala-to-

Yandığında ruhuma gelen sessizlik beni üzüyor. Divine, ne kadar kalabilirsin? Bu neden oldu? Neden? .. Neden? .. ”- Gümüş anne yürekten tekrar söyledi.


Yanaklarındaki gözyaşlarını yine sildi. Ağladı ve sonra tekrar fısıldadı, “İlahi, sana ne yaptım? Neden oğlum?


beni onun yerine koyabilir misin Torunlarımın yüzlerini görmek nasıl bir duygu?


Sib bana söylemiyor. Dua ediyorum ve oruç tutuyorum. Yanılmıyorum, hayır-


Musla ile yaşadım. Oğluma çok iyi baktım. Ya da oğlumun nankörlüğü?


Adresimi ziyaret ettin mi İlahi, bu benim ödülüm mü? "


Kapının çalınması Gümrü'nün büyükannesini kızdırdı. Çiçek, teyzesinin yanındaki odada Büyükanne gümüşü' arıyor gibiydi ve karanlıkta elini kapının etrafında sürükleyip öne çıktı.


-Ah Gümrü, evet! .. Nerdesin ay ortağı? Bayan Ay, ışığı neden açtınız?


Tırmanmadın mı kızım, yine kalbinle konuştun mu? Evet, dindarsan bana dikkat et.


Suça bak, görünüşe göre kızım, ağladın mı?


Gümrü'nün büyükannesi eteğiyle gizlice gözyaşlarını sildi. Ağlayan çiçeği kurtar


Yemek istedim


-Hayır, ay çiçeği, diyordum kendi kendime. Işık yansın


Roma'nın içi karanlık ve kördür.


Gümrü'nün büyükannesi lambayı yaktı. Parmaklar lambanın iki yanında titredi


düzeltildi. Çiçek sobasının yanında oturdular. Önce Gumu'nun büyükannesi konuştu


başladı.


-Evet, Ay Çiçeği, hayat bitti diyorum. Çağımıza ne diyorsun


Yine iyi vakit geçirdim. Çocuklarımız güzel bir gün geçirmedi. Ayın kızı


Kanepeye otur, kötülük seninle olsun, rahatla. Aferin ay çiçeği Kızım diyorum, ne oldu boynuz? Bizim ülkemiz


Kirli Ermeniler büyüleyici köşemizde at oynuyorlar. Bölgeye bak


bizi ne kadar kolay yakaladılar. Belki burada bir düşman eli vardır? Evet?


Çiçekler: - Haklısın Ay Gümüşü, düşmanı aramalıyız. Birçok


Topraklarımızın büyük bir kısmının kaybolmayacağını söyledi. herhangi bir haberin var mı


-Neden ay kızı?


- Gülnur'un oğlu Elnur getirilecek. Zavallı köpek. Dilimin kurumasına izin ver.


Şehit olduğunu söylüyorlar.


Büyükanne ellerini dizlerinin üzerine sıkıca çırptı:


-Ox ... boğa .., canım ... canım bebeğim! .. Güzel bebek, cesur bebek! Seni nasıl kestiler? Gül-


Yedi kurbanın ardından doğan El-Nur, doğan tek siyah beyaz çocuktu. Zavallı Güllü ona baktı. Haberin yalan olsaydı Ay Çiçek. Ağladı ve gümüş elini yüzüne koydu.

Çiçekler:


-gümüş, Çiçek bu haberi bilmiyor. Komiser, cesedi kocasına götüreceğini söyledi. Çiçek bu acıya dayanamaz. Komşu bir köyde iki şehit


getirdi. Bu bir trajedi, karım. Çocuklarımız gitti! Düşman içeride


kendimizi bilmiyoruz. Yani ekmeğim kemerimdeydi, nereye düştü?


Gümrü elini halının üzerine ovuşturdu ve mutlu bir şekilde şöyle dedi:


-Oh, kızım, ben kazandım. Halının üzerine düştü. Çiçek, Tanrım, sabah ekmek sırası sende, bir çek al ve payımı al. Kan bağışı yaparsan ben hastayım, güçsüzüm ve son zamanlarda bacaklarım konuşuyor


Fark etmez, senin için endişeleniyorum.


Çiçek cinayeti gibi:


- Bu kelime nedir, gümüş, borcumuz nedir? Dişsiz mi bilmiyorum


Nasıl dikilir Siyah, cam, bilmiyorum, kesikten acı su çıkıyor. Hamurdan biraz farklıdır. Tanrı beni nankörlükten korusun


Ekmekten çok hayvanlar için yiyecek gibi. Gümrü, Salehi'yi duydunuz


Öğretmen birkaç gündür sabah erken saatlerde öğretmenlik yapıyor ve Bakü'den bir yolcu


Kuru üzüm ve beyaz ekmek ile fırından kütleyi kesin


Satın alır, çuvallara koyar ve okul çocuklarına dağıtır.


Çocuklarını okula geri gönderiyorlar. Veya tifil

çocuklar kayboldu.


Nene Gümüş:


-Oh Çiçek, Tanrım, haklısın, diş etlerim soyulmuş. Ne yapabiliriz?


Bizden gelenler yukarıda beyaz ekmek yeridir ve milletin midesi şişer.


Bütün gün açtım çünkü dün gece ekmek payımı alamadım. Evde


Hiçbir şey pişirmek için inçler yoktu. Çiçekler:


-Ay gümüş, öldük mü? Beni ararsan uzak değiliz


evde ekmek yedik. Senin bir payın var


-Hayır, çünkü ay bir çiçek ve o ekmek senin günlük payın. Bana bir pay verirsen yarı dolu olacaksın. Herkesin bir kız için bir payı var.


Çiçekler:


-Senden kırıldım gümüş, bizi her zaman sana yakın tanı. Bu sadakatsiz dünya-


ve birbirimizi desteklemeliyiz.


Kapı dışarıda hızla kapandı. Komşunun gelini Dilara, 30-35 ve 25 yaşında


Yaşlı Ağgül odaya girdi. Elindeki bardağı masanın üzerine koyan Dilara, gümüş'ün büyükannesine şunları söyledi:


-Oh Gümüş büyükanne, iyi akşamlar! Nasılsın Çiçek Teyze? Güvercinler ne yapar?

Ne, sana duş

getirdim. Babam Bakü'den beyaz un gönderdi. Kalbim o kadar çok istiyordu ki bir

testten geçiyordum. Kalbimin içeriğine göre yemek yaptım ve yedim. Seni de

getir


loş, Ay

Gümüş büyükanne yemek ye!-dedi.


Gumru

büyükannesi: 


- Paylaşalım

kızım. Lütfen. Ben hiçbir şeye kör değilim-Dur. Oğlum bana


her ay para gönderiyor. Tanrım, kalacak yer bulamıyorum. Emeklilik


Bu bana

yeter. Biliyorsunuz ki Etibar çok ünlü bir cerrah ve gelinim cerrahdır. Çok

iyi yaşıyorlar. Gelinim Dr. Güler, Bakü'de iyi tanınmaktadır.Ağgül


teyzesi Dilara'ya baktı:-Gumru


büyükanne, kurban ol, o senin gelinin, ne oldu-diyorum Bayan Gular, onu çok

fazla övmeyin. Övgünüzü hak etmiyor.Gumru


büyükannesi:-Neden


kızım?Beyaz çiçek:"Merak


etme Büyükanne Gümüşü" dedim. Eğer istersen Açık

konuşayım: Dürüst olmak gerekirse, gelinin Dr. Güler asla olduğun yerde

olmayacak.ulaşılamıyor.


Bunu unutma, Büyükanne Gumru.Gümüşü'nün


büyükannesi gücenirken:-Sen kızım,


henüz gelinimi iyi tanımıyorsun. Evlendiğinizde iş yükünüz o kadar yüksek

olacak ki her şeyi unutacaksınız.

1. bölüm sonu devamı haftaya,
                       ÇEVİRİ: ZAKİR KAYA ..

Diğer bölümleri okumak için linke tıklayınız


https://bucaanews.blogspot.com/2021/01/zakir-kaya-turk-diline-cevirisi-ile_29.html

Yorum Gönder

0 Yorumlar